Τετάρτη, 21 Ιουλίου 2010

Τα ψέματα της κυβέρνησης δεν έχουν τέλος...

A Matter of Dignity
1ο ψέμα: "Οι τράπεζες είναι ισχυρές, απόδειξη ότι κάνουν προσφορές για αγορές και συγχωνεύσεις όπως αυτή της Πειραιώς"........ Τι να πούμε όταν ακούμε τέτοιες βλακείες; Η αλήθεια είναι ότι αν οι τράπεζες ήταν ισχυρές δεν θα χρειαζόταν να εξαγοράσουν την Αγροτική τράπεζα ή το ΤΤ ούτε να προχωρήσουν εσπευσμένως σε συγχωνεύσεις καθώς πλησιάζουν τα stress tests. Εδώ δεν περνάει τα στρες τεστ η ΗYPO θα τα περάσουν οι δικές μας; Οι τράπεζες μας είναι καρά χρεοκοπημένες και πάνε κάθε τέλος του μήνα για χρηματοδότηση στην Ευρωπαική Κεντρική Τράπεζα σαν επαίτες με απλωμένο χέρι. Ταυτόχρονα ψάχνουν πώς θα συγχωνευτούν με υγιείς δημόσιες τράπεζες (ναι καλά ακούσατε, υγιείς δημόσιες τράπεζες όπως το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο) για να απομυζήσουν τα κεφάλαιά τους και να ρεφάρουν.... Και όλα αυτά μετά από τεράστιες χρηματοδοτήσεις που πήραν από το κράτος, χρηματοδοτήσεις οι οποίες θα έφταναν για να εξαγοράσει το κράτος όλες τις τράπεζες δύο και 3 φορές, αλλά παραδόξως αντί να τις εξαγοράσει τους χαρίζει ακόμη περισσότερα (βλέπε ΤΤ). Οι ελληνικές κυβερνήσεις ήδη θα έπρεπε να είναι ποινικά υπόλογες.

2ο ψέμα: "Η Ελλάδα πούλησε έντοκα γραμμάτια, ξαναβγήκε στις αγορές και άρα τα αποτελέσματα της οικονομίας δείχνουν ότι βγαίνουμε από το τούνελ". Πω, πω τι ψέμμα! Αυτό και αν είναι ψεματάρα: δείτε τι λέει σήμερα η Ζέζα Ζήκου για τα έντοκα γραμμάτια. Επιπλέον απόδειξη ότι η Ελλάδα είναι ακόμη στην κατηγορία των "φαλιμέντων", είναι ότι τα σπρέντς όχι μόνο δεν αποκλιμακώθηκαν ούτε μια μονάδα αλλά ανέβηκαν ακόμη περισσότερο, δείχνοντας ότι πάμε χειρότερα από ότι πριν 2 μήνες.

3ο ψέμα: "Το δεύτερο τρίμηνο αυξήθηκαν οι προσλήψεις". Η αλήθεια είναι ότι οι προσλήψεις αυτές ήταν εποχιακές και πρόσκαιρες καθώς το διάστημα αυτό προσλαμβάνουν οι τουριστικές επιχειρήσεις. Αν αφαιρέσουμε αυτές τις εποχικές προσλήψεις, η απασχόληση όχι μόνο δεν αυξήθηκε αλλά μειώθηκε με ρυθμούς εντυπωσιακούς. Και η αυξημένη ανεργία δείχνει να συνεχίζεται να αυξάνεται με αυξητικούς ρυθμούς.

4ο ψέμα: "Το έλλειμμα μειώθηκε εντυπωσιακά και αυτό δείχνει ότι τα μέτρα αποδίδουν". Όντως το έλλειμμα μειώνεται εντυπωσιακά αλλά αυτό συμβαίνει μόνο επειδή το δημόσιο δεν πληρώνει! Έχει κηρύξει άτυπη μερική στάση πληρωμών. Ακολουθούμε μια πορεία κατάρρευσης εκ των έσω. Επιπλέον, η μείωση του ελλείμματος δεν λέει απολύτως τίποτα, απόλυτη απόδειξη είναι η Ιρλανδία. Η περίπτωση της Ιρλανδίας η οποία ενώ ακολούθησε μια πορεία σαν τη δική μας και υποβαθμίστηκε πρόσφατα για δεύτερη φορά φέτος δείχνει ότι τα  μαρτυριά τους (μας) δεν έχουν τέλος και οι συνταγές του ΔΝΤ είναι για κλάματα.


Επιπλέον, δεν είναι η μείωση του ελλείμματος που πρέπει να μας απασχολεί και στο οποίο υπάρχει ακόμη μεγάλο περιθώριο βελτίωσης αλλά η ανάπτυξη, γιατί όσο η ανάπτυξη μειώνεται τόσο αυξάνεται το Δημόσιο Χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ, και αυτός είναι ο δείκτης που μετράει "στην τελική". Όσο λοιπόν το έλλειμμα μειώνεται τόσο και η ανάπτυξη σπρώχνεται προς τα κάτω με αποτέλεσμα ενώ φαίνεται ότι τα πράγματα επιφανειακά καλυτερεύουν και πιάνουμε τους στόχους, στην ουσία απομακρυνόμαστε από αυτούς.

5ο ψέμα: "Το ΑΕΠ θα μειωθεί λιγότερο από -4% που ήταν η πρόβλεψη τον Μάιο". Η αλήθεια είναι ότι η ελληνική κυβέρνηση αφού είδε και απόειδε αποφάσισε να εφαρμόσει της Αλογοσκούφιες μεθοδεύσεις. Έτσι, έχει προγραμματίσει σε συνεργασία με την ΕΕ να κάνει νέα αναθεώρηση του ΑΕΠ που θα μας εμφανίσει τεχνητά πιο πλούσιους, κάτι σαν αυτό που είχε κάνει και ο Αλογοσκούφης πριν μερικά χρόνια με την αναθεώρηση του ΑΕΠ. Αυτό θα επιφέρει μια τεχνητή βελτίωση του ΑΕΠ που όμως ακόμη και η ΕΕ δέχεται σε αυτήν τη φάση γιατί αυτή τη φορά τα χάλια μας τα πληρώνουν και εκείνοι. Ας μην παραμυθιαζόμαστε όμως και σαν να ήμασταν εντελώς άσχετοι.

6ο ψέμα: "Η Ελλάδα απέφυγε την χρεοκοπία". Η Μέρκελ ήδη μας έχει ράψει το κοστούμι μας και όλοι οι έγκυροι και έγκριτοι αναλυτές που διαβάζουν όλοι, ξέρουν ότι σε 3 χρόνια το χρέος μας δεν θα μπορεί να εξυπηρετηθεί για τους λόγους που ανέφερα παραπάνω. Η Ελλάδα έτσι, καταρρέει σταδιακά προς τα μέσα. Αντί ο χάρτινος πύργος να πέσει εξωτερικά πέφτει προς τα μέσα αφήνοντας ένα άδειο εξωτερικό κέλυφος. Η ανεργία αυξάνεται, το χρήμα που κυκλοφορεί στην αγορά έχει στερέψει, το τραπεζικό σύστημα δεν μπορεί να συντηρήσει την ελληνική οικονομία, η ανάπτυξη μειώνεται, το δημόσιο χρέος, παρόλο που τα ελλείμματα μειώνονται, αυτό αυξάνει ταχέως. Η χρεοκοπία άτυπα έχει συμβεί. Θα συμβεί όμως και τυπικά σε δύο φάσεις, μια συνειδητή "αναδιάρθρωση χρέους" για τους κυρίους και μια μεγαλοπρεπή χρεοκοπία που ήδη είναι σε εξέλιξη για την πλέμπα....

7ο ψέμα: "Δεν θα παρθούν νέα μέτρα". Καταρχήν, ο πληθωρισμός ανεβαίνει και αυτό είναι το χειρότερο νέο μέτρο από όλα! Συνεπώς όταν ο Παπακωνσταντίνου λέει "δεν θα παρθούν νέα μέτρα" θα έπρεπε εκείνη την ώρα να φάει μια σάπια ντομάτα κατάμουτρα. Το πραγματικό εναπομείναν εισόδημα των εργαζομένων μειώνεται ακόμη περισσότερο λόγω πληθωρισμού, αυτό δημιουργεί συνθήκες επιπλέον λιτότητας και μείωσης των εισοδημάτων κάτι που εξυπηρετεί σε πρώτη φάση το ΔΝΤ και την κυβέρνηση. Όμως ο στόχος του ΔΝΤ είναι να πέσει ακόμη περισσότερο το εισόδημα ώστε να ισορροπήσει η οικονομία σε νέα χαμηλότερα επίπεδα μισθών-τιμών, και συνεπώς θα υπάρχει συνεχή πίεση και για νέα άμεσα μέτρα μέχρι τελικής πτώσεως. Από την άλλη μεριά, όσο η ανάπτυξη μειώνεται η κυβέρνηση θα αναγκάζεται να βρει νέους τρόπους για να επιβάλλει νέα άμεσα μέτρα (π.χ. νέους φόρους). Το τελικό "κοστούμι" για έναν μισθωτό του δημόσιου ή του ιδιωτικού τομέα, είναι να φτάσει το πραγματικό του εισόδημα σε τιμές 2007 στα επίπεδα των 400-500 ευρώ. Αυτό βέβαια δεν θα γίνει ονομαστικά αντιληπτό από όλους καθώς στις μειώσεις μισθών που έγιναν και θα γίνουν ακόμη θα πρέπει να προσθέσουμε και όλες τις άλλες επιβαρύνσεις (π.χ. τιμολόγια ΔΕΗ που έχουν τάση προς διπλασιασμό, φόρους, τέλη, αυξήσεις στα εισιτήρια κτλ). Αν τα υπολογίσει κανείς όλα αυτά το 2012 ο μισθός των π.χ. 1400 καθαρών ευρώ του 2007 θα έχει φτάσει στα περίπου 500 πραγματικά ευρώ σε τιμές 2007.

8ο ψέμα: "Και να μην υπήρχε το ΔΝΤ θα έπρεπε να το εφεύρουμε γιατί πρέπει να ζούμε σύμφωνα με τις δυνατότητές μας". Η αλήθεια είναι ότι ο λαός δίνει τα ρέστα του για να πληρώσει τις αλητείες μερικών εκατοντάδων χιλιάδων φοροφυγάδων, μερικών χιλιάδων απατεώνων και ενός διεφθαρμένου κράτους και πολιτικού συστήματος που είχε αχρηστεύσει τον δημόσιο τομέα και τους εισπρακτικούς του μηχανισμούς. Και όλοι αυτοί που έτρωγαν με χρυσά πιρούνια θα συνεχίσουν να τρώνε όσο ο λαός θα υποφέρει τα επόμενα 20 χρόνια, γιατί το κράτος στην Ελλάδα δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς την διαφθορά. Ο λαός στην τελική, πληρώνει μερικές χρυσές οικογένειες, μερικούς χρυσούς επιχειρηματίες και κάποιες ελίτ μαζί με τους ακόλουθούς τους στον δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα. 

9ο ψέμα: "Το ασφαλιστικό δεν ήταν έτσι ή αλλιώς βιώσιμο, τώρα με τις αλλαγές εξασφαλίστηκε η βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος".  Αυτοί που τα λένε αυτά θα πρέπει να κλειστούν σε φρενοκομείο! Μπορεί το ασφαλιστικό να μην ήταν βιώσιμο αλλά α) οι αλλαγές έγιναν χωρίς καμία προϋπόθεση διαλόγου και οι αλλαγές ήταν εξοντωτικές, β) αν δεν είχαν φαγωθεί τόσα χρήματα σε επισφαλείς επενδύσεις τα μέτρα θα ήταν πολύ πιο ήπια. Αρκεί κάποιος να κοιτάξει το χαρτοφυλάκιο μετοχών και ομολόγων του ΙΚΑ τον Δεκ 2009 σε σχέση με σήμερα, οι απώλειες είναι κοντά στο 20%-30%, μόνο ξαναλέω το τελευταίο 6μηνο! Υπολογίστε τώρα τα τελευταία 2 χρόνια.....Το αποτέλεσμα είναι ότι οι συντάξεις καταργήθηκαν ντε φάκτο. Κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος ότι θα υπάρχει ένας φορέας από όπου θα πάρει σύνταξη ποτέ. Ακόμη και οι μεγαλύτεροι παγκοσμίως ιδιωτικοί φορείς ασφάλισης επίσης χρεοκόπησαν. Έτσι, ούτε και με την ιδιωτική ασφάλιση δεν μπορεί κάποιος να ελπίζει ότι κρατάει το μέλλον στα χέρια του και να κάνει κάποιες θυσίες που μπορεί να πιάσουν τόπο. Αιτία; Η μη ύπαρξη αυστηρών ελέγχων τουλάχιστον στις επενδύσεις και στα ρίσκα που αναλαμβάνουν τουλάχιστον οι ασφαλιστικοί και τραπεζικοί οργανισμοί. Οι δντες αυτών των εταιρειών που κρατάνε στα χέρια τους τις ιδιωτικές ή δημόσιες συντάξεις εκατομμυρίων ανθρώπων αντί να ελέγχονται ακόμη και για πότε πάνε για κατούρημα, είναι ΕΝΤΕΛΩΣ ανεξέλεγκτοι.

Τελος, μην ξεχνάμε ότι έως τώρα οι μεγάλοι επιχειρηματίες και τράπεζες δεν έχασαν τίποτα, ο λαός χρηματοδοτεί την τεράστια απληστία τους και τα επιπόλαια ανοίγματα που έκαναν τα προηγούμενα χρόνια. Και το πρόβλημα είναι ότι δεν φαίνεται κανένα φως πουθενά καθώς κανένας δεν μετανιώνει για τίποτα και όλα συνεχίζουν όπως πριν. Τίποτα δεν άλλαξε. Τουλάχιστον όμως να μην κοροιδεύουν  με τα χοντροειδή τους ψέματα τον κόσμο που δεν γνωρίζει .

Γι' αυτό ο λαός ζει αποκοιμισμένος, λόγω των ψεμάτων που του πλασάρουν. Γι' αυτό λέω, δεν γουστάρουμε άλλα ψέματα!

32 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

GR θα διαφωνήσω μαζί σου σε ένα μόνο σημείο. Επισημαίνεις ότι το πρόβλημα είναι συνισταμένη των φοροφυγάδων κ.ο.κ. Εγω προσωπικά διαφωνώ. Δεν νομίζω ότι φταίνε οι φοροφυγάδες, ούτε καν οι μεγαλοαπατεώνες πολιτικοι. Έτσι ή αλλιώς, η κρίση είναι δομική για τον καπιταλισμό. Θα μπορούσε να επισπεύσει, ενδεχομένως, τη φάση στην οποία η φούσκα έσκασε, ωστόσο δε νομίζω -απ' όσα ξέρω- ότι αυτά είναι τα προβλήματα.

Τα λέω όλα αυτά, όχι φυσικά για να αφαιρέσω τις ευθύνες από όλα αυτά τα καθάρματα τους μεγαλοεπιχειρηματίες και τους πολιτικούς, αλλά για να καταλάβουμε ότι δεν γίνεται να συνεχίσουμε σ' αυτό το καπιταλιστικό μπορδέλο, όπως πολύ σωστά το χαρακτηρίζεις κι εσυ.

Zed

η ζωή στο σαλόνι είπε...

τα 'σπασες. τακτοποιημένα και σε σειρά. (αλλά δεν κάνει να στοχοποιείς την κυβέρνηση-χα!)

grsail είπε...

Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο. Μόνη παρατήρηση ότι οι φοροφυγάδες που πραγματικά βλάπτουν την οικονομία μας, που έχουν δηλαδή _σοβαρό_ οικονομικό βάρος ως απώλεια Δημοσίων Εσόδων, είναι πολύ μα πάρα πολύ λιγότεροι από "μερικές εκατοντάδες χιλιάδες" ... αυτό μόνο.

Κατά τα άλλα, αναδημοσιεύω αμέσως :-)

Nicholas είπε...

πάρε και ένα σενάριο συνέχεια. Σε 3 χρόνια που θα πάρουμε επίσημα το τρίτο το μακρύτερο και θα επακολουθήσει πιθανότατα μεγάλη εσωτερική αναταραχή, όπως θα είμαστε απασχολημένοι για να καταστείλουμε την αναταραχή, θα μπουκάρει η γειτόνισσα για "να προστατέψει τους μουσουλμάνους της θράκης" και πιθανόν το ανατολικό αιγαίο και μετά ζήτω που καήκαμε.

grsail είπε...

GR αν θέλεις κοίταξέ το:

http://dexiextrem.blogspot.com/2010/07/blog-post_9097.html

laout είπε...

Αν δεν υπήρχε φοροδιαφυγή τι θα έκανε τα επιπλέον έσοδα το ελληνικό κράτος; Στη μαύρη τρύπα θα πήγαιναν και τα δανεικά στο ίδιο ύψος θα έμεναν.

Rodia είπε...

Αυτο που ξερω ειναι οτι, παλια, στις τραπεζες εμεναν και κατι ψιλα υπολοιπα μισθων/συνταξεων καθε μηνα, ενω τωρα αδειαζουν (μηδενιζονται) οι λογαριασμοι πριν τελειωσει καν ο μηνας... Ο,τι κι αν σημαινει αυτο, σιγουρα δεν κανει τις τραπεζες πλουσιοτερες -νομιζω.

ESKARINA είπε...

Παρότι συμφωνώ μαζί σου, νομίζω ότι η επίσημη χρεωκοπία θα έρθει πολύ νωρίτερα από το 2013 που τελειώνει το πακέτο στήριξης. Κατά την προσωπική εκτίμηση μου, θα γίνει εντός του 2011 και οι εναπομείνασες δόσεις από το κεφάλαιο του μηχανισμού, θα "δεσμευθούν" για να αποπληρωθούν ληξιπρόθεσμα και βραχυπρόθεσμα χρέη (όπως τα τρίμηνα και εξάμηνα ομόλογα που εκδώσαμε πριν λίγες ημέρες). Νομίζω ότι όταν ακούσουμε ότι θα γίνουν εκλογές, μπορούμε να υποθέσουμε βάσιμα ότι η επίσημη χρεωκοπία μας χτυπάει το κουδούνι ... (και ο Καστανίδης κάτι ψέλλισε προσφάτως).

ankostis είπε...

> 5ο ψέμα: "Το ΑΕΠ θα μειωθεί λιγότερο από -4% που ήταν η πρόβλεψη τον Μάιο"

Μα τι λένε!!
Πριν ~10 μέρες μάθαμεπως το ΑΕΠ μας ήταν το πρώτο τρίμηνο ήδη 2.5% κάτω!
http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=12336&subid=2&pubid=43005148

Και η μείωση βαίνει αυξητικά ως προς από το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο, το τελευταίο του 2009, κατά 1%!

Δηλαδή με αισιοδοξία(!), αν προβάλουμε αυτό το 2.5% σε όλο το χρόνο θα έχουμε:

10% μείωση του ΑΕΠ για το 2010!

(βαλ' τα νούμερα απευθείας στην ανάρτησή σου, αν θες)

Φυσικά την αηδία για μείωση του ΑΕΠ μικρότερη της αναμενόμενης την πιπαλάνε και στο "Βήμα" χωρίς ίχνος (μαθηματικής) ντροπής:
http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=16&artid=336642&dt=10/06/2010

κωνσταντινος είπε...

τελειο το αρθρο σωστος σε ολα. . .
τσεκαρε και το δικο μας site. . με χαρα συμετεχουμε σε ανταλλαγες banners . . . πολυ καλη δουλεια συνεχισε ετσι. . http://mygreekjournal.com/

Greek Rider είπε...

Zed στο άρθρο αυτό δεν προσπάθησα να αναλύσω ποιοι φταίνε (στην αιτία συμφωνώ με αυτό που λες) αλλά μόνο τα ψέματα της κυβέρνησης που γνωρίζοντας ότι η οικονομία βασίζεται στην ψυχολογία, προσπαθεί, όπως και αλλού στο εξωτερικό, να ωραιοποιήσει την κατάσταση.

Greek Rider είπε...

ζωή στο σαλόνι γεια σου. Προσπαθώ να σκέφτομαι λογικά, και λογικά οι αισιόδοξες υποθέσεις που γίνονται από την κυβέρνηση, καθώς και οι απλοποιήσεις της, δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Greek Rider είπε...

Γεια σου grsail, υπάρχει όμως και ανοχή από πολλούς για αυτές τις λίγες χιλιάδες από τους πολλούς. Πρέπει αυτή η ανοχή να τερματιστεί.

Greek Rider είπε...

Nicholas δεν ξέρω, όλα "παίζουν" όσο ο λαός κοιμάται...

Greek Rider είπε...

laout μάλλον έχεις δίκιο. Το πολύ, πολύ να είχαν διορίσει καμιά δεκαριά κομματικά τάγματα επιπλέον...

Greek Rider είπε...

Rodia οι τράπεζες σε όλο τον κόσμο, και στην Ελλάδα ασφαλώς, λειτουργούν εκτός θεωρητικού πλαισίου. Στην θεωρία δεν γράφει πουθενά ότι οι τράπεζες μπορούν να δανείζουν τόσα παραπάνω από όσα έχουν, μάλλον λιγότερα από όσα έχουν πρέπει να δανείζουν.

Άσε που και οι επενδύσεις τους δεν ήταν συντηρητικές.

Greek Rider είπε...

Γεια σου ESKARINA, κάτι ανάλογο πιστεύω και εγώ.

Νομίζω ότι όταν οι Γερμανοί θα είναι έτοιμοι (τώρα στήνουν το σκηνικό με: 1) νομοθεσία για χρεοκοπία χώρας του ευρώ, 2) Γερμανός τραπεζίτης, 3) προετοιμασία των τραπεζών τους) τότε γιατί να συνεχίσουν να μας χρηματοδοτούν, για να πληρώνουν τις κρατικές μας δομές;

Greek Rider είπε...

ankostis δεν πάει έτσι (2,5%*4 τρίμηνα). Το -2,5% είναι ετησιοποιημένο μεσοσταθμικό. Δηλαδή αν συνεχίσει όλα τα τρίμηνα το ΑΕΠ να πέφτει με ρυθμό -2,5% τότε στο έτος το αποτέλεσμα θα είναι -2,5%.

Greek Rider είπε...

Γεια Κωνσταντίνε είσαστε πάντοτε ευπρόσδεκτοι.

ankostis είπε...

GR είπε:
> ankostis δεν πάει έτσι
> (2,5%*4 τρίμηνα).
> Το -2,5% είναι ετησιοποιημένο μεσοσταθμικό.

Ευχαριστώ gr για την παρατήρηση, και "ελπίζω" να έχεις δίκιο,
γιατί αλλιώς είναι όντως πολύ μαύρα τα πράγματα,
και πολύ μεγάλα τα ψέμματά τους.


Μήπως όμως θα μπορούσες να με παραπέμψεις κάπου όπου να διευκρινίζεται αυτή η σχέση της τριμηνιαία με την τελική αύξηση/μείωση του ΑΕΠ μας?

Γιατί με βάση τον τρόπο που δημοσιεύεται στις ΗΠΑ η αντίστοιχη εξέλιξη του GDP τους, ξέρω πως δεν μεσοσταθμίζουν τα στοιχεία τους.
http://useconomy.about.com/od/economicindicators/a/GDP-statistics.htm

Δες μέσα στο λινκ την εξέλιξη του GDP για το 2009 όπου η συνολική μείωση του ΑΕΠ ήταν:
-2.4% ~= (-5.5%) + (-0.7%) + 2.2% + 1.8%
(δεν βγαίνει η άθροιση ακριβώς επειδή η κάθε αύξηση/μείωση υπολογίζεται σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο)

Πιστεύω πως όλο αυτό είναι σημαντικό ζήτημα,
και χρειάζεται να είμαστε ξεκάθαροι στο τι τελικά ισχύει στην Ελλάδα.

ankostis είπε...

Όσο το ψάχνω, βλέπω πως δεν ισχύουν τα όσα έλεγα για τις ΗΠΑ σχετικά με τον υπολογισμό της αύξησης του ΑΕΠ τους.

Και δεν είναι καθόλου εύκολο να βγάλεις την ετήσια αύξηση του ΑΕΠ από τις τριμηνιαίες....φαντάζομαι πως παίζουν ρόλο και εποχιακές αντισταθμίσεις που κάνουν στα δεδομένα.

Συγνώμη για την "αναστάτωση", GR, αλλά κάθε βοήθεια δεκτή με ευχαρίστηση.

Greek Rider είπε...

ankostis για εμάς ισχύει 100% αυτό που σου είπα. Από ότι ξέρω και για τους άλλους τα ίδια ισχύουν. Μπορεί στις ΗΠΑ να έκαναν και κάποια διόρθωση.

waste είπε...

ankostis το 2,3 για το πρωτο τριμηνο δεν ηταν ετησιοποιημενο στην ελλαδα, από όσο θυμάμαι. ήταν καθαρο ξερό -2,3 .

GR για πές μας λεπτομέρειες για το πως θα αναθεωρησουν το ΑΕΠ προς τα πανω...

Greek Rider είπε...

waste θα παρουσιάσουν στοιχεία σε συνεργασία με την ΕΕ, που θα δείχνουν το ΑΕΠ λίγο μεγαλύτερο. Σχεδόν το ίδιο που είχε κάνει ο Αλογσκούφης μόνος του πριν 3 χρόνια περίπου.

waste είπε...

ωωω υπεροχα, εν τω μεταξύ από το 2004 η eurostat και η εθ.στατ.υπ εμφανίζουν τα μεγέθη ως προσωρινά (provisional κατα eurostat).

στο διαταύτα όμως. το -2,5 του πρώτου τριμήνου είναι σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2009, οπότε είναι ετησιοποιημένο.
βεβαια το δευτερο τρίμηνο θα περιμένουμε να το μάθουμε κανα σεπτέμβρη (εκτος εαν εργαζονται πυρετωδως αυγουστιάτικα μαγειρεύοντας).

και περιμένω να με εντυπωσιάσει η πολυχρονεμένη κυβέρνηση. διοτι δεν γινεται , αφου όπως είπες έχει κηρύξει στάση πληρωμών στο εσωτερικό, κάπως σκατά θα αντικατοπτριστεί στο ΑΕΠ αυτό.

waste είπε...

και το αντίστοιχο λινκάκι

http://www.statistics.gr/portal/page/portal/ESYE/PAGE-themes?p_param=A0704

Greek Rider είπε...

waste και εγώ την ίδια απορία έχω, βέβαια αυτά θέλουν και λίγο χρόνο για να ξεδιπλώσουν τις συνέπειές τους. Αν υποθέσουμε π.χ. ότι η στάση πληρωμών άρχισε ας πούμε τον Μάρτιο, από το τέλος του χρόνου και μετά θα περίμενα μακελειό.

Βέβαια εξαρτάται και τι ποσοστό της παραοικονομίας θα "μαζευτεί", αν για παράδειγμα αναγκαστούν-καταφέρουν να μαζέψουν 4-5 δις μόνο από παραοικονομία τότε η εικόνα θα είναι πολύ πιο συμμαζεμένη και θα αποφύγουμε την εικόνα πρώην ανατολικών χωρών που μπήκαν στο πλαίσιο του ΔΝΤ και εμφάνισαν την δύσκολη περίοδο τους κάτι επαναλαμβανόμενα μείον εφτάρια κατακέφαλα.

Ανώνυμος είπε...

fg
Ασχετο σχόλιο,
Gr μάλλον κάτι πείραξες στο template σου και τα visited links δεν αλλάζουν χρώμα σε σχέση με τα απλά links.
Επειδή συνηθίζω να παρακολουθώ τα λινκς που ποστάρεις (και είναι πολλά) φτιάχτο γιατί έχασα την μπάλα τις τελευταίες μέρες...

Ευχαριστώ προκαταβολικά...
Ελπίζω να μην το τοκίσεις.

Greek Rider είπε...

fg εντάξει θα το φτιάξω, δώσε μου μόνο λίγο χρόνο.

christos milionis είπε...

Εχεις αναρτησει αρκετα καλα αρθρα στο blog σου ,so far, αλλα αυτο το αρθρο σου ειναι το καλυτερο by far.
Eξ αλλου το αναδημοσιευσε και το "you pay your crisis" ενα blog που επιλεγει και δημοσιευει τα καλυτερα και σημαντικοτερα κειμενα για την οικονομικη κριση.

Tony_Ts είπε...

GR θα σταθώ λίγο στην καταληκτική σου φράση... Δεν είμαι πολύ σίγουρος ότι δεν θέλουμε τα ψέματα. Πως αλλιώς να εξηγήσω ότι "τα παράθυρα" στα κανάλια καλά κρατούν; Αφού χάψαμε ψέματα του τύπου "λεφτά υπάρχουν" και δεν βάλαμε μυαλό, πάμε πρόσω ολοταχώς για να δεχθούμε αβίαστα το επόμενο κύμα ψεμάτων, που πάω στοίχημα (θα) είναι του στυλ "δεν θα εφαρμοστούν άλλοι φόροι/μέτρα". Πόσα χρόνια δεν ανακυκλώνονται τα ίδια ψέματα; Άρα μάλλον τα θέλουμε και τα πιστεύουμε.... Ή για να το πω μάλλον πιο σωστά, τα πιστεύουμε γιατί βαριόμαστε να ψάξουμε την αλήθεια.

Κάτι βλέπω να κινείται πάντως, με ανθρώπους που ψάχνονται(μαστε) αλλά απέχουν(με) πολύ από το να γίνουν(με) αυτό που ονομάζουν κρίσιμη μάζα, ώστε να επέλθει οποιαδήποτε αλλαγή.

Greek Rider είπε...

Γεια σου Tony_TS

Ο περισσότερος κόσμος είναι από απογοητευμένος μέχρι φοβισμένος, οι εξελίξεις έτσι είναι πολύ προβλέψιμες.